Štěstí v práci – co to zase vymysleli?

Nevíte, co si pod pojmem štěstí v práci představit? Přijde vám to příliš nadsazené hovořit o štěstí v kontextu práce? Vždyť jde hlavně o to vydělat si, a mít teplo v kanceláři. A co se zeptat trochu jinak. Věříte, že když jste v práci spokojení, odvádíte lepší výsledky? Věříte tomu vy – zaměstnavatelé? A chcete, aby u vás ve firmě byli lidé spokojení? Chcete, aby vaši zaměstnanci byli ambasadory firemní značky? A daří se vám najít nové kolegy?

Jestliže jste začali číst tento článek, tak tomu věřím, že se zajímáte o své lidi. A chcete vědět, jak jsou u vás spokojení, a co byste mohli udělat pro to, aby se vám společně pracovalo ještě lépe. Začít byste měli zjištěním, jestli vašim lidem jde o to samé, jako vám.

Těšíš se ráno do práce? Projekty bez smyslu. Meetingy bez významu.

Zeptejte se svých zaměstnanců, zda vidí smysl a dopad své práce. Jestli se mají co učit, a vidí ve firmě potenciál pro svůj růst. Jestli dostávají dostatečný feedback. Jak se ve firmě cítí. Jak se jim pracuje s kolegy. Jak hodnotí vedoucí. Jsou-li jim blízké firemní hodnoty. Chápou-li svůj přínos pro firmu. A vůbec jestli se ráno těší do práce, a chápou, čeho chcete vy jako firma dosáhnout, a je-li to v souladu s tím, co chtějí vaši lidé.

To je jen necelý výčet hlavních témat, kterých byste se měli dotknout. Určitě míváte pravidelná one to one setkání, ale ruku na srdce, neuniká vám celkový obrázek o tom, jak vás vaši lidé vnímají a co jim vlastně chybí? Tak co s tím? Čtěte dál.

Jak se štěstím v práci souvisí budování firemní značky a nábor?

S tím, jaká je situace na trhu práce nejspíš hledáte způsoby, jak přilákat nové talenty.

Employer Branding je odrazem toho, jak vaši zaměstnanci uvažují a mluví o vaší společnosti a začíná vaší firemní kulturou. Lidé vám odejdou za vyšší platovou nabídkou, ale když budou cítit souznění s firmou, inspiraci a prostor pro osobní rozvoj, je to mnohem více, než peníze.

Zvláště když firma roste, a nabírá nové zaměstnance, uvědomte si, v čem jsou dobří, využijte jejich potenciál, naslouchejte jejich nápadům hned na začátku. Jaká je jejich motivace pro vás pracovat, co je vedlo k tomu aplikovat? Co je jejich cíl? Jak k němu chtějí dojít? Je to společná cesta s vaší firmou?

Nejen při nákupu spotřebního zboží, nebo výběru restaurace, ale i při náboru zaměstnanců fungují doporučení nejlépe. Je prokázané, že zaměstnanci na doporučení zůstávají ve firmě déle. Tím pádem snížíte fluktuaci a celkové náklady na nábor. Dnes jsou informace velmi dobře dohledatelné, a tak je dobré dát světu vědět, že jsou u vás zaměstnanci spokojení.

Kde začít? Stačí 16 minut.

Začněte uvnitř firmy. Využijte Splendid JOB online dotazníkové šetření. Stačí průměrně 16 minut času vašich lidí. Vyplnění je opravdu jednoduché a vy získáte komplexní data, doplněná pro celkový kontext informacemi z rozhovorů s kompetentními osobami ve firmě. Zároveň tato data poslouží k vytvoření unikátního nástroje pro budování značky dobrého zaměstnavatele – firemní vysvědčení – to můžete použít pouze pro interní účely, odpíchnout se od výsledku pro následující období a srovnání v čase, a nebo se s ním rovnou blýsknout. Chceme vás doporučit jako dobrého zaměstnavatele. Zároveň jako vedlejší bonus vyplnění dotazníku dáte svým lidem pocit, že se na náboru nových kolegů podílejí i tímto způsobem. Nejenže s námi můžete zvýšit spokojenost a motivovanost aktuálních zaměstnanců, ale zároveň také posílit dobré jméno firmy a nalákat tak nové zájemce o práci.

Podívejte se, jak vypadá vysvědčení StartupJobs.

Řekli o nás. Čtěte také: Jak proběhla spolupráce s Liftago?