Firemní vysvědčení: Bleskový indikátor „kyselosti“ vašich zaměstnanců

Jste dobrý zaměstnavatel? A jste si tím jistí? Možná jen nevíte, co si o vás vaši zaměstnanci skutečně myslí. Třeba vám to nechtějí říct, nebo nevědí jak. Anebo máte pravdu a všechno je v pořádku. Ale nestálo by za to si to ověřit? Představujeme firemní vysvědčení – lakmusový papírek, který indikuje „kyselost“ atmosféry ve vaší společnosti.

Funguje to v podstatě stejně jako v chemii, kdy se lakmusový papírek vloží do vzorku zkoumané látky a podle pH v ní se zbarví do příslušného odstínu. Jen s tím rozdílem, že místo papírku tu zjišťuje, jaká je atmosféra ve vaší firmě, dotazníkové šetření. A vzorkem je minimálně 70 % vašich zaměstnanců, aby byly výsledky dostatečně průkazné. Zvládnete to, i když vám chemie moc neříká, šetření za vás totiž provádějí specialisté.

O co jde?

Firemní vysvědčení je krátká sonda do vaší firmy, která dokáže přesně identifikovat, co u vás vaši zaměstnanci mají nejvíc rádi, a samozřejmě i to, co jim nejvíc vadí. Výsledky si můžete nechat pro sebe, nebo se s nimi pochlubit navenek a použít je třeba pro nábor nových zaměstnanců.

Jak to probíhá?

Jde o on-line dotazník, který vyplňuje 70 – 100 % vašich zaměstnanců. Otázky v něm jsou specificky navržené podle praktických trendů z pracovní psychologie a behaviorální ekonomiky a dokážou velice efektivně najít a identifikovat nejproblematičtější oblasti vaší firemní kultury.

K čemu mi to bude?

Zjistíte, jak zaměstnanci vidí vaši firmu jako celek, jak jsou v ní spokojení, nebo třeba kvůli komu jim práce u vás dává smysl. Vysvědčení vám tak může sloužit nejen jako první indikátor toho, že je někde problém, ale třeba také jako indicie pro přenastavení komunikace ve firmě, jako inspirace pro to, na jakých osobnostech postavit vaše marketingové kampaně atd. Možné uchazeče o práci u vás bude taky určitě hodně zajímat, že se většina vašich stávajících zaměstnanců každé ráno těší do práce – i to se totiž dá z firemního vysvědčení vyčíst.

Můžu si to udělat sám?

Nemůžete. Interní průzkumy nemohou nikdy dosáhnout tak přesných výsledků jako ty externí. Zaměstnanci se totiž často bojí, aby upřímností někoho neurazili, nebo aby se jejich odpovědi nějak neodrazily na tom, jak je bude vnímat nadřízený, kolegové atd. Jen externí dotazovatel a zcela anonymní dotazník tak dokáže přinést skutečně relevantní data.

A co dál?

Cokoliv budete chtít. Jedno firemní vysvědčení vám může bohatě stačit. Využít ale můžete i hloubkového šetření a komplexnějšího průzkumu, který dovede odhalit daleko víc skutečností a s nimi i vaše konkrétní přednosti a nedostatky. Pro zachování co nejlepší kondice vaší společnosti také doporučujeme tyto sondy provádět opakovaně, např. v půlročních intervalech, posouzení, zda je to třeba, ale závisí vždy zcela a jen na vás.

Mít takový lakmusový papírek a umět ho použít je na pracovním trhu, kde se o kvalifikované lidi firmy doslova perou, jednoznačné plus. Vědět a nebát se ukázat, že se u vás lidem líbí, vám totiž nové zaměstnance přivede daleko snadněji než sebelepší inzerát. O celkovém zatraktivnění vaší společnosti na trhu ani nemluvě.

Chcete se dozvědět více? Neváhejte se ozvat na verca@splendidjob.cz